Interesantas nodarbības Balvu Valsts ģimnāzijā novembrī

2017. gada novembrī, nedēļā pirms valsts svētkiem, vēstures un politikas zinību skolotāja Irēna Šaicāne vairāku klašu skolēniem piedāvāja nodarbības sadarbībā ar dažādām valstiskām un sabiedriskām institūcijām, kas skolēniem ļāva paskatīties uz vēstures un politikas jautājumiem no cita skatu punkta.
8.novembrī visiem 9.klašu skolēniem bija iespēja piedalīties nodarbībā, kuru vadīja Latvijas Okupācijas muzeja Izglītības nodaļa un „4.maija Deklarācijas klubs” pārstāvji. Nodarbības tēma bija „Latvijas Republikas dibināšana un neatkarības atjaunošana” . Šī nodarbība palīdzēja veidot izpratni par 1918. gada 18. novembrī dibinātās Latvijas Republikas un 1990. – 1991. gadā atjaunotās LR nepārtrauktību. Nodarbības vadītājs Kārlis Krēķis no Okupācijas muzeja iepazīstināja skolēnus ar vēsturiskajiem notikumiem: LR proklamēšana un Latvijas Republika 1918. – 1940; Latvija okupācijas apstākļos un LR neatkarības atjaunošana. Iepazīties ar Deklarācijas „Par Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanu” pieņemšanas notikumiem 1990. gadā palīdzēja „4. maija Deklarācijas kluba” pārstāve Marija Kārkla, kura pati bija piedalījusies šajā vēsturiskajā notikumā, balsojusi par Latvijas neatkarības Deklarāciju. Iegūtās zināšanas skolēniem palīdzēs labāk orientēties dažādos vēstures notikumu līkločos, jo pavasarī 9.klašu skolēniem ir jākārto eksāmens Latvijas vēsturē.
9.novembrī divās politikas zinību stundās 12c., 11b. un 11a.klases skolēniem bija iespēja tikties ar LR Satversmes tiesas tiesneša palīdzi Elīnu Semeņuku, kura dzimusi Balvos un arī šeit kādu laiku mācījusies. Tieši tāpēc, kad novembra mēnesī Satversmes tiesa organizē izbraukuma lekcijas Latvijas skolās, viņa izvēlējās dzimto pusi Balvus, kur joprojām dzīvo vectēvs. Skolēni, gan klausoties stāstījumā, gan skatoties īsas videofilmas, interesantā veidā pārrunāja Latvijas valsts politiskās sistēmas veidošanās pamatus, kad un kāpēc veidojusies Satversmes tiesa, kādi tās uzdevumi un funkcijas. Vidusskolēni labprāt iesaistījās diskusijā, aktīvi uzdodot dažādus jautājumus. E.Semeņuka uzsvēra, ka, lai sasniegtu savu mērķi – iegūtu jurista diplomu, ir daudz un centīgi mācījusies gan skolas gados, gan studiju laikā, īpaši arī vēsturi, jo vēstures notikumos ir labi jāorientējas.